Általános kérdések D01-es jelentés MNB jelentések

Garanciális időn belül a jogszabályi módosításoknak megfelelő legújabb verziót automatikusan telepítjük, ettől eltérő igény esetén vegye fel a kapcsolatot a Tymex Bt.-vel az upgrade-ért.


1. Bekapcsolni a számítógépet
2. Bejelentkezni
3. Az „Adatbázis karbantartás" c. programot elindítani. Ellenőrizze, hogy minden adatbáziselem neve előtt ott legyen a pipa, vagy x jel.
4. A Helyreállítás nyomógombot megnyomni.
5. Újraindítani a félbeszakadt programot.


1. Helyrehoz(at)ni a megszakadt kapcsolatot.
2.-4. Lásd, mint az előbb.


1.Kilépni a programból. Ha nem lehet (lefagy), a Windows-ból a task-ot leállítani.
2.Windows-ból kilépni, újra belépni, vagy a gépet újraindítani.
3.-5.Lásd, mint az előbb (2.-4. Pont: „Adatbázis karbantartás")


1. Ellenőrizni az adatbázis file-ok létezését, elérhetőségét (jogosultságok). (Az összes adatbázis elem az „Adatbázis karbantartás" c. program főképernyőjén látszik).
2. Az utolsó hiteles állapot szerinti helyzetet visszaállítani.


A Windows/Start/(Control Panel/Beállítások?)/(Regional Settings/Területi beállítások) alatt (Number/Számformátum) fület kiválasztva a (Decimal symbol/Tizedesjel?) -et .-ra (,azaz pontra) átállítani.


Tanácsok:
1. Az adatbázis egészéről célszerű egy napi mentést készíteni. Ajánlott időzítése: közvetlenül a napzárás procedúra előtt.
2. Minden programindítás előtt hálózati környezetben a hálózat elérhetőségéről meg kell bizonyosodni.
3. Ha az alkalmazás csak lokális gépre van telepítve, az installáló készletet installálás után tanácsos másik gépre (hálózatra) menteni. Az alkalmazást az 1. pont szerint kell menteni.
4. A mentésekről és felmerült hibaeseményekről célszerű naplót vezetni. Komolyabb hibaesemény esetén értesítsük a gyártót.